Deluxe Delicacy Entreprise ( CA0170105-W)
Lot 6/764 Kg Pelindung, Beserah,
26100 Kuantan, Pahang.
delicacystopcentre@yahoo.com
Fb: MazniHaznira MohdNazir
0169504232/01118177318

*********************************************************************************************************************************************************
Terima Kasih kerana berkunjung ke Laman ini.

Bahulu adalah sejenis makanan tradisional yang amat di gemari oleh semua peringkat umur. Semakin hari bahulu semakin berkembang dengan sentuhan moden, dengan pelbagai jenis perisa dan inti. dlm kemodenan bahulu, kami masih mengekal resepi tradisional nenek moyang.... tanpa pengawet, bahulu boleh tahan sehingga sebulan.

Sesuai dijadikan Cenderahati / Doorgift untuk Majlis Perkahwinan , Pertunangan , Akikah , Cukur Jambul , Hari Jadi dan sebarang majlis.

***************************************************************************************************************************************************************************************

Sunday 6 January 2013

Nasi Arab

As salam....
  plan nak ke gebeng makan gulai kawah dgn en suami ..... rupa2nya perancangan ALLAH yg terbaik.... dgn rasa xsedap hati dr pagi... aku membatalkan untuk ke gebeng semata2 makan gulai kawah.... xpe la lain kali boleh kan, nak drive seorang2 ke gebeng dgn hati yg xbrapa tenang... macam ada sesautu je tapi xtahu apa....

lepas ambik my hero dr tadikanya... aku hantar serbuk ice blended yg di pesan oleh seorang kawan... kat area beserah je.... "jom la balik" kata myhero..... 'jom la kita gi beli something tuk lunch'... tambah aku.... "ok" jawab  dgn ringkas.....

aku hanya ke astaka untuk menjamu selera.... ternampak kedai ustaz, antara menunya nasi kukus dan nasi arab.... "jom la kita cuba nasi arab" ajak ku... my hero cuma mengikut, katanya tadi xnak makan nasi.....

aku order nasi arab ayam goreng berempah... baunya menusuk kalbu.... xsabar rasanya untuk menikmati nasi arab ni......

selepas selesai ustaz bungkus tuk aku... aku kluar  dr kedai ke kreta..... sampai kat luar... ada 2 3 org mat pejabat tanya aku "buka ke dik kedai tu"  "buka" jawabku dgn ringkas je..... diorang pun masuk ke perkarangan kedai makan ustaz.....

aku bukan nak komen lebih.... mat pejabat tu sama macam aku la.... apa yg aku pk.... di sbbkan kedai ustaz ni terletak dlm kawasan berpagar dan jarang ada org... mungkin semua org berpikiran macam aku.... hehehehe....  takut tuk masuk dalam.... takut xbuka.... aku gagahi diri je sbb aku dah lama nak rasa nasi arab ustaz.....

rasanya agak berbaloi... sedap gak ler... memenuhi citarasaku.....  xsempat nak snap gambar pun... myhero dah merasa.... alamak... kena bagi 2 ler..."sedap lak" kata myhero... lain kali la pulok ye kita beli.... pujuk ku.... hahahaha... xcukup rasanya....

nasi arab.... ni aku google je, nampak lebih kurang... cuma nasi arab ustaz ni ada sos tomato dan ala2 coslow




bagi yg ingin mencuba leh la datang ke beserah... berhampiran astaka beserah... kedainya terletak di dalam tapak kedai nusery lama yg berhampiran tapak pasar malam....  bila anda melewati jalan besar beserah InsyaALLAH... akan nampak banner nasi arab & nasi kukus....  selamat mencuba!!!!

No comments:

Post a Comment